FAQ Covid-19

FAQ – Over Coronavirus


Zijn de Petit Bateau boetieks weer open?

Onze boetieks zijn weer open! Er wordt er alles aan gedaan om u in de beste omstandigheden te ontvangen en uw veiligheid en die van onze teams te garanderen. Adressen en openingstijden zijn hier beschikbaar . Tot snel!


Is het nog mogelijk om een bestelling te plaatsen op jullie website?

Gelukkig nog wel ! Onze website blijft beschikbaar (wij doen er alles voor) en de leveringen zijn verzekerd dankzij onze geweldige medewerkers die uw bestellingen voorbereiden met respect voor de gezondheids- en veiligheidsvoorschriften. Alle geplaatste bestellingen worden verwerkt en we doen ons uiterste best om ze zo snel mogelijk naar u te sturen. Het postkantoor heeft ons echter al gewaarschuwd: het tempo is iets trager om de veiligheid van iedereen te verzeker en het kan zijn dat uw bestelling een paar dagen te laat komt. Als dit het geval is, maak u dan zeker geen zorgen: #stayathome, het komt eraan.


Ik heb een bestelling geplaats maar mijn pakket is nog steeds niet aangekomen. Zijn er vertragingen in de levering?

Het is inderdaad mogelijk dat onze bestellingen een paar dagen te laat komen. Waarom is dat? Simpelweg voor de veiligheid van alle mensen die aan de transportketen werken, hiervoor is er selchts één afhaling per dag in ons magazijn gepland. Ook de mensen die uw bestellingen voorbereiden zijn sterk verminderd, maar doen hun uiterste best om ervoor te zorgen dat u uw bestelling op tijd ontvangt 😊 Als uw bestelling toch later aankomt, spijt het ons oprecht. Uiteraard blijven wij tot uw beschikking voor eventuele vragen/opvolging. Gebruik het! formulaire om contact met ons op te nemen !


Als u te laat zegt, bedoelt u dan twee dagen of twee weken ?

Na een paar uitwisselingen met de Post (die geweldig is en ook doet wat nodig is voor iedereen), kan het zijn dat de vertraging tot 8 werkdagen oploopt.


Houdt u zich aan de gezondheidsnormen in uw productielijn?

Oh, ja ! Onze teams werken met repsect voor de gezondheidsnormen die door de WHO , de nationale en regionale autoriteiten die de afgelopen weken zijn ingesteld om hun veiligheid te garanderen, maar ook de uwe !


En als mijn bestelling is afgeleverd in een boetiek of een afhaalpunt, wanneer kan ik dan mijn pakketje afhalen ?

Natuurlijk! Wanneer u de e-mail van de ontvangst van het pakket heeft ontvangen, kunt u het direct komen ophalen. Opgelet! Onze uurroosters zijn gewijzigd en we zullen slechts een beperkt aantal mensen in de winkel kunnen huisvesten, wat kan resulteren in een kleine wachttijd buiten. Dank u voor uw begrip 😊


Ik wil mijn bestelling terugsturen, wat is de procedure ?

Geen paniek ! U heeft uitzonderlijk tot 60 dagen de tijd om uw bestelling terug te sturen. U zult de gebruikelijke procedure moeten volgen, maar wij raden u aan te wachten tot de situatie verbetert en onze matrozen klaar zijn om uw bestelling te ontvangen en verwerken. Onze medewerkers, hoe graag ze het ook willen, kunnen uw retour op dit moment niet binnen het gewoonlijke termijn verwerken. Wij bedanken u alvast voor uw begrip.


Ik wil graag artikelen in de boetiek ruilen, hoe doe ik dat?

U kunt nu gratis komen ruilen in een van uw favoriete boetieks. De enige voorwaarden: de artikelen moeten ongedragen, ongewassen, niet gepersonaliseerd en in de originele verpakking zitten. Psst, vergeet uw aankoopfactuur niet 😉


Ik heb een cadeaukaart die bijna vervalt; wat nu? Kan ik het online gebruiken?

Cadeaukaarten kunnen niet op onze website gebruikt worden. Wij vragen u hierbij om uw cadeaukaart bij te houden tot de heropening van onze boetieks. Indien nodig, neem contact op met de klantendienst om de gebruiksduur te.


Is uw in-store leveringsservice is nog steeds ?

Ja, maar alleen de boetieks die open zijn en de service hebben, zullen verschijnen in de keuze van de leveringsplaats, en bovendien is het gratis* voor elke bestelling! *onder voorbehoud van voorwaarden


Ik heb heel wat vragen, aan wie kan ik ze stellen ?

Onze super klantendienst doet er alles aan om u zo snel mogelijk een antwoord te geven op uw vragen via het contactformulier en facebook. De reactietijd kan iets langer duren, maar we volgen alles op! Alvast hartelijk dank voor uw begrip 😊