FAQ

1. Ik heb een vraag over een product

• Ik wil er zeker van zijn dat ik de juiste maat kies?

6 of 12 maanden? 16 jaar of 18 jaar? Om ervoor te zorgen dat u altijd de juiste maat kiest die u nodig hebt, hebben we op elk van onze productpagina's op www.petit-bateau.be een maattabel toegevoegd. Om deze te openen, kunt u klikken op de link “maattabel” die op elke productfiche staat.

• Ai, de maat die ik heb gekozen is te klein/groot, wat kan ik doen?

Naar de winkel! U kunt er uw artikel ruilen om de maat te kiezen die perfect bij u past en die u zin geeft om te dansen, te rennen en te genieten.

• Hoe moet ik het nieuwe kledingstuk waar ik verliefd op ben wassen?

Al onze adviezen om uw kledingstuk in alle zachtheid te wassen kan u terugvinden op het productblad van uw artikel op www.petit-bateau.be.

• Wat zijn de geheimen om mijn Petit Bateau kledij echt lang te laten meegaan?

We geven u al onze adviezen voor het onderhoud op het productblad van uw artikel op www.petit-bateau.be.

• Ik zou graag willen weten waarvan de gebreide stof van mijn Petit Bateau kledingstuk is gemaakt?

Van superzacht velours of heel knusse tubic? Alle informatie over de samenstelling van uw kledingstuk staat op het productblad van het artikel op www.petit-bateau.be.

• Oh! Ik heb een defect product ontvangen of ik merk een probleem na gebruik, wat moet ik doen?

Naar de winkel! Onze teams staan te uwer beschikking om te bekijken wat er mis is. Als het een productiefout is, dan bieden we u meteen een gloednieuw artikel aan. En als uw artikel niet meer op voorraad is in de winkel, kan u een gelijkaardig product kiezen ter waarde van uw aankoopprijs.

2. Ik heb een vraag over de bestelling


• Hoe kan ik mijn bestelling online plaatsen?

Niets is eenvoudiger, volg de gids in een paar klikken! Om een bestelling te plaatsen op www.petit-bateau.be moet u:

1/ Uw keuze maken:

- Klik op het (de) product(en) van uw keuze

- Selecteer de gewenste maat

- Klik op "In winkelmandje"

Zodra het product is toegevoegd in uw winkelmandje, kunt u ofwel:

- Verder gaan met shoppen op de site door te klikken op "Ga verder met winkelen". Bij elk nieuw gekozen artikel moet u dus hetzelfde pad volgen (selecteer uw maat en voeg toe aan het winkelmandje).

- Voltooi uw bestelling door op de knop "Plaats mijn bestelling" te klikken.


2/ Valideer uw bestelling:

- Uzelf aanmelden:

o Is dit de eerste keer? Als u een nieuwe klant bent op www.petit-bateau.be, kunt u uw klantenaccount gewoon aanmaken nadat u op de knop "winkel mandje valideren" hebt geklikt.

o U heeft al een account? Dan kan u zich direct na het klikken op de "Plaats mijn bestelling" knop met uw supergeheime toegangscode identificeren: uw e-mailadres en uw wachtwoord.

- Klik op "Valideer winkelmandje".

- Kies uw leveringsmethode

- Kies uw betaalmethode

- Valideer uw bestelling door te klikken op de knop "Bevestig en ga door naar de betaling".

Het is gebeurd: slechts 5 werkdagen wachten tot het openen van uw pakket, joepie!


• Ik wil een artikel van mijn bestelling wijzigen of verwijderen, hoe doe ik dat?

Ai, het spijt ons, maar eenmaal gevalideerd, kan uw bestelling niet meer gewijzigd worden. U kunt dus geen artikelen meer wijzigen, verwijderen of toevoegen.


• Verdorie, ik heb een fout gemaakt in mijn leveringsadres, hoe kan ik het wijzigen zodat het op het juiste adres wordt afgeleverd?

Geen paniek! U kunt uw leveringsadres binnen het uur na uw betaling wijzigen. Om dit te doen, is niets eenvoudiger: ga naar uw internetaccount op www.petit-bateau.be. Vergeet niet om dit adres op uw internetaccount te wijzigen om ervoor te zorgen dat uw volgende bestellingen enkel in uw eigen brievenbus toekomen.


• Waar kan ik mijn bestelling volgen?

Nog in onze handen of in die van de postbode? Om de avonturen van uw pakje in real time te volgen, gaat u naar www.petit-bateau.be naar "Mijn account". Op het moment van uw bestelling kunt u er ook voor kiezen om op de hoogte te worden gebracht via sms bij verzending van uw pakje. Handig om in contact te blijven!


• Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Als uw bestelling nog niet is vertrokken dan is dat nog steeds mogelijk! Onze klantenservice te uwer beschikking op 024569370. Zij zullen uw annuleringsaanvraag doorsturen naar onze logistieke afdeling. En dan ontvangt u een bevestigingsmail.


• Hoe kan ik mijn factuur bekijken?

Niets is eenvoudiger! Uw factuur kan dag en nacht bekeken en gedownload worden op uw internetaccount, in de rubriek "Mijn bestellingen".


• Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat moet ik doen?

1, 2, 3, 4, 5 werkdagen zijn verstreken en u heeft uw pakket nog altijd niet ontvangen? U kunt de tracking van uw pakket controleren via uw internetaccount op petit-bateau.be. Als er een anomalie werd ontdekt in de tracering, kunt u ofwel contact opnemen met het postkantoor als uw pakket er nog steeds is, of onze klantenservice als het pakket al vertrokken is uit ons magazijn. In het algemeen, bewaart de Post een pakket gedurende 2 weken alvorens het naar ons terug te sturen.


• Ik heb mijn bestelling beschadigd ontvangen, wat moet ik doen?

Om zo snel mogelijk een oplossing te kunnen vinden, moet u een voorbehoud maken bij het postkantoor en onze klantendienst verwittigen op: 024569370


• Ik heb een promocode die niet werkt, wat kan ik doen?

Is uw code nog steeds geldig (einddatum) en is aan de voorwaarden van de aanbieding voldaan? Heeft u nagekeken of de artikelen gemarkeerd zijn met "blauwe stippen" waarop onze promotiecodes niet werken? Als uw promotiecode nog steeds niet werkt, kunt u contact opnemen met onze klantendienst op 024569370.


3. Ik heb een vraag over de levering


• Wanneer ontvang ik mijn bestelling? Wat zijn jullie levertijden?

1, 2, 3, 4 en 5: zodra uw bestelling gevalideerd en betaald is, leveren wij uw pakketje binnen een gemiddelde termijn van 5 werkdagen (behalve in het weekend en op feestdagen), ongeacht de gekozen leveringswijze. Opgelet, toptijd!


• Waar kan ik mijn pakket laten bezorgen?

- In een Petit Bateau boetiek: uw pakket wacht op u binnen 5 werkdagen na betaling van uw bestelling in uw favoriete Petit Bateau boetiek. Het is mogelijk dat sommige boetieks deze dienst niet hebben of dat deze tijdelijk onderbroken is. In dit geval wordt u deze niet aangeboden.

- Thuis: wij leveren uw pakket rechtstreeks bij u via Colissimo binnen 5 werkdagen vanaf de betaling van uw bestelling


• Wat zijn de leveringstarieven?

- Thuis : €4.95 in België en Nederland

- In de boetiek van Petit Bateau: gratis!

• Oh! Ik mis een artikel, mijn levering is niet conform: wat moet ik doen?

Komen uw artikelen niet overeen met de leveringsbon of uw bestelling? Ontbreekt u artikelen die zijn aangegeven op uw leveringsnota? Onze klantenservice staat te uwer beschikking via 024569370 om snel een oplossing te vinden.

4. Ik heb een vraag over de betaling


• Met welke betaalmethoden kan ik winkelen op www.petit-bateau.be ?

- Uw geplaatste bestellingen op www.petit-bateau.be kunnen worden betaald met kredietkaart. U hebt de keuze tussen:


Als u betaalt voor uw aankopen met Visa of Mastercard, zal de bank die uw kredietkaart uitgeeft u om een identificatie vragen.

- Nu kunt uw aankopen ook betalen via als u een PayPal-rekening heeft.


• Is het veilig om online te betalen?

- U kunt met een gerust hart betalen! We hebben een systeem opgezet dat u een 100% veilige online betaling garandeert: de beveiliging met SSL (Secure Socket Layer) beschermt alle gegevens met betrekking tot betaalmiddelen. Uw bankgegevens worden dus nooit op het Petit Bateau IT-systeem ingegeven.

5. Ik heb een vraag over omruilen en terugzenden.


Terugzenden:


• Hoe retourneer ik mijn artikel of bestelling zodat ik wordt terugbetaald?

- Ik valideer mijn retourzending op mijn internet account op www.petit-bateau.be door de bestelling en het (de) betreffende artikel(en) te selecteren.

- In mijn verzendingspakket stop ik mijn ongedragen, ongewassen, niet gepersonaliseerde producten in hun originele verpakking. Ik voeg ook de leveringsbon of de factuur toe.

- Ik schrijf het onderstaande adres op mijn pakket en ik frankeer het (tegen het huidige tarief) :

Petit Bateau – Klantendienst

Temselaan 3B

1853 Strombeek-Bever

België


• Hoeveel tijd heb ik om een artikel terug te sturen?

Exact 30 dagen! U kunt het artikel of de artikelen waar u niet tevreden over bent terugsturen, binnen 30 dagen na ontvangst van uw bestelling. U krijgt uw geld teruggestort binnen 30 dagen na verzending van uw pakket.

• Zijn er kosten voor retourzendingen

Ja, de retourkosten zijn voor uw rekening.

• Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terugkrijg?

Exact 30 dagen! U krijgt uw geld terug binnen maximaal 30 dagen na terugzending van uw pakket. Wij zullen u terugbetalen via dezelfde betalingsmethode als deze die voor uw aankoop werd gebruikt.

• Kan ik het geld van mijn bestelling terugkrijgen in de winkel?

Ai neen, een gedeeltelijke of volledige terugbetaling is enkel mogelijk door het artikel of de artikelen terug te sturen.


Omruilen:


• Hoe kan ik een kledingstuk ruilen dat ik niet wil houden?

Is het niet uw ware liefde? U kunt dan natuurlijk het artikel of de artikelen die mijn ongedragen, ongewassen en niet gepersonaliseerd zijn in hun originele verpakking in uw dichtstbijzijnde Petit Bateau boetiek (of een Petit Bateau partner boetiek) ruilen met uw aankoopfactuur.

• Hoe lang kan ik een kledingstuk ruilen?

Exact 30 dagen! U kunt uw kleding gratis ruilen in uw dichtstbijzijnde Petit Bateau boetiek (of een Petit Bateau partner boetiek) binnen 30 dagen na ontvangst van uw bestelling.

6. Ik heb een vraag over mijn account


• Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe log ik in op mijn account?

We hebben alles voorzien en een paar klikken zijn genoeg om een nieuwe start te maken. Begin met het klikken op "Mijn account" bovenaan de site en vervolgens op "Wachtwoord vergeten". U kunt dan u w e-mailadres invoeren op een nieuwe pagina. Enkele minuten later ontvangt u een e-mail met een link om uw wachtwoord te resetten. Wij verontschuldigen ons op voorhand: dit kan even duren in drukke periodes (privéverkoop, solden, promoties).


• Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Er is niets eenvoudiger, neem contact op met onze klantendienst via het contactformulier op internet via www.petit-bateau.be. En hop, dan wordt uw account zo snel mogelijk verwijderd.

7. Ik heb een vraag over het getrouwheidsprogramma


• Hoe kan ik me inschrijven voor het getrouwheidsprogramma?

Om u bij onze trouwe klanten aan te sluiten, hoeft u enkel wat informatie in te vullen na een aankoop op www.petit-bateau.be of in uw favoriete Petit Bateau boetiek! Wij maken dan zo snel mogelijk uw account op "Petit Bateau en ik" aan vanaf we volgende zaken hebben:

- Naam,

- Voornaam,

- Postcode,

- E-mailadres OF mobiel telefoonnummer OF postadres.


• Hoe link ik mijn getrouwheidskaart aan mijn internetaccount?

Het enige wat u hoeft te doen is uw klantenkaartnummer te registreren op uw internetprofiel in de rubriek "Mijn account" van petit-bateau.be. Uw klantenkaartnummer staat op al uw kassatickets vermeld.

• Hoe verdien ik punten op mijn getrouwheidsaccount?

U verdient punten voor elke aankoop. € 1aankoop = 1 punt (24 maanden geldig) en 1 bestelling = 5 punten (op www.petit-bateau.be of in de boetiek van Petit Bateau). Al uw punten worden geregistreerd op uw getrouwheidsaccount en zijn 24 maanden geldig.

• Waar kan ik punten verzamelen op mijn klantenkaart?

In uw favoriete Petit Bateau boetiek of op www.petit-bateau.be : bij elke aankoop worden uw punten geregistreerd en opgeteld in uw getrouwheidsaccount. En als u naar Italië, Spanje, Duitsland, België, Nederland, Luxemburg, het Verenigd Koninkrijk en Oostenrijk reist, verdient u ook punten voor elke aankoop in de Petit Bateau boetiek daar.

• Hoe kan ik mijn getrouwheidspunten raadplegen?

Ga naar uw dichtstbijzijnde Petit Bateau boetiek en door uw voor- en achternaam aan ons team te geven, kunnen wij u vertellen hoeveel punten u heeft verzameld. Op www.petit-bateau.be kunt u het saldo van uw getrouwheidsaccount dag en nacht raadplegen in "Mijn account", in de rubriek "Mijn getrouwheidsvoordelen".

• Hoe kan ik mijn getrouwheidskorting gebruiken?

Bravo! U heeft een getrouwheidskorting van € 6, 12, 24 of 36? Dan kunt u genieten van uw korting bij uw volgende aankoop in uw favoriete Petit Bateau winkel of op www.petit-bateau.be binnen de limiet van de geldigheid van punten (24 maanden). Kleine opmerking: uw getrouwheidsvoordelen zijn alleen geldig in België en kunnen niet worden gebruikt tijdens lopende aanbiedingen en op artikelen zonder kortingen.

8. Ik zoek informatie over de Petit Bateau boetiek


• Hoe vindt u een Petit Bateau boetiek?

Bent u op zoek naar een Petit Bateau boetiek bij u in de buurt? Ze zijn allemaal binnen handbereik door te klikken op de pagina: https://stores.petit-bateau.com/nl/search. Selecteer een adres, een land of een postcode en abracadabra! Alle Petit Bateau boetieks verschijnen.

• In welke landen kan ik Petit Bateau kopen?

Petit Bateau reist graag de wereld rond en heeft winkels in 60 landen. U vindt de Petit Bateau boetiek bij u in de buurt door hier te klikken: https://stores.petit-bateau.com/nl/search.

9. Ik heb een vraag over mijn persoonlijke gegevens


• Welke rechten heb ik op mijn account en mijn persoonlijke gegevens bij Petit Bateau?

In overeenstemming met de Wet Bescherming Persoonsgegevens van 6 januari 1978 gewijzigd door de Wet Bescherming Persoonsgegevens van 20 juni 2018 en de bepalingen van het Algemeen Reglement Bescherming Persoonsgegevens van 27 april 2016, heeft u het recht op toegang, rectificatie, verzet, beperking van de verwerking, verwijdering en overdracht van uw gegevens die u aan Petit Bateau heeft verstrekt. U hebt ook het recht om richtlijnen te geven over het lot van uw persoonlijke gegevens na uw overlijden.


• Hoe kan ik mijn rechten op mijn persoonlijke gegevens uitoefenen?

Als u uw rechten wilt uitoefenen, kunt u een verzoek indienen door uw klantenkaartnummer, uw achternaam, voornaam, adres en een kopie aan beide zijden van uw identiteitsdocument toe te voegen:

- Via de post: Petit Bateau – Klantendienst - Temselaan 3B - 1853 Strombeek-Bever - België

- Via e-mail op het volgende adres: privacy@be.petitbateau.com.

• Ik wil geen Petit Bateau aanbiedingen meer ontvangen, hoe kan ik me uitschrijven?

Snif! Als u geen aanbiedingen meer van Petit Bateau wenst te ontvangen, kunt u ofwel op de link "uitschrijven" klikken op het einde van elke e-mail, of ons een briefje schrijven op bovenstaand adres. We hopen u op een dag weer terug te zien, tot snel!


Voor meer informatie: Op www.petit-bateau.be - onder de rubriek "Gegevensbeschermingsbeleid": www.petit-bateau.be/nl/privacybeleid/.