FAQ

1. Ik heb een vraag over een product

• Ik wil er zeker van zijn dat ik de juiste maat kies?

6 of 12 maanden? 16 jaar of 18 jaar? Om ervoor te zorgen dat u altijd de juiste maat kiest die u nodig hebt, hebben we op elk van onze productpagina's op www.petit-bateau.be een maattabel toegevoegd. Om deze te openen, kunt u klikken op de link “maattabel” die op elke productfiche staat.

• Ai, de maat die ik heb gekozen is te klein/groot, wat kan ik doen?

Naar de winkel! U kunt er uw artikel ruilen om de maat te kiezen die perfect bij u past en die u zin geeft om te dansen, te rennen en te genieten.

• Hoe moet ik het nieuwe kledingstuk waar ik verliefd op ben wassen?

Al onze adviezen om uw kledingstuk in alle zachtheid te wassen kan u terugvinden op het productblad van uw artikel op www.petit-bateau.be.

• Wat zijn de geheimen om mijn Petit Bateau kledij echt lang te laten meegaan?

We geven u al onze adviezen voor het onderhoud op het productblad van uw artikel op www.petit-bateau.be.

• Ik zou graag willen weten waarvan de gebreide stof van mijn Petit Bateau kledingstuk is gemaakt?

Van superzacht velours of heel knusse tubic? Alle informatie over de samenstelling van uw kledingstuk staat op het productblad van het artikel op www.petit-bateau.be.

• Oh! Ik heb een defect product ontvangen of ik merk een probleem na gebruik, wat moet ik doen?

Naar de winkel! Onze teams staan te uwer beschikking om te bekijken wat er mis is. Als het een productiefout is, dan bieden we u meteen een gloednieuw artikel aan. En als uw artikel niet meer op voorraad is in de winkel, kan u een gelijkaardig product kiezen ter waarde van uw aankoopprijs.

1.1 IK HEB EEN VRAAG OVER EEN GIFT CARD

 

• Waar kan ik een gift card van Petit Bateau kopen?

De gift cards van Petit Bateau zijn te koop in al onze boetieks, fabriekswinkels en op onze website.

Meer info over het aankopen van een gift card vindt u hier.

 

• Hoe kan ik mijn gift card van Petit Bateau gebruiken?

U kunt de gift card van Petit Bateau gebruiken in alle boetieks, fabriekswinkels of op onze website. Superhandig!

 

• Moet ik ik een klantenaccount hebben om mijn gift card te gebruiken?

Bij elke aankoop van Petit Bateau-producten met een gift card kunt u punten sparen door lid te worden van het getrouwheidsprogramma The Big Family.

 

• Hoelang blijft een gift card geldig?

Uw gift card is een jaar na de aankoopdatum geldig.

 

• Kan ik mijn gift card in meerdere keren gebruiken?

Uiteraard, u kunt het bedrag op uw gift card in meerdere keren uitgeven.

 

• Hoe kan ik de geldigheid en/of het resterende bedrag van mijn gift card bekijken?

Om de geldigheid en/of het resterende bedrag van uw gift card te bekijken, surft u naar onze website en vult u in de rubriek 'cadeaukaart' het nummer van uw gift card in. U kunt de informatie ook opvragen in een boetiek van Petit Bateau.

 

• Mijn gift card werkt niet. Wat moet ik doen?

Bij problemen kunt u telefonisch of via de chatfunctie op de website contact opnemen met onze klantendienst.

 

• Mijn kaart is niet meer geldig. Kan de geldigheid verlengd worden?

We kunnen de geldigheidsduur van uw kaart niet verlengen als de geldigheidsdatum verstreken is.

 

• Ik heb mijn gift card verloren. Kunnen jullie mijn kaart terugsturen?

We kunnen uw kaart helaas niet vervangen als u deze verloren hebt.

 

• Kan ik mijn gift card gebruiken en kopen in een fabriekswinkel?

Uiteraard, uw gift card is ook geldig in onze fabriekswinkel.

 

• Mijn bestelling is geannuleerd en ik heb met een gift card betaald. Hoe kan ik een terugbetaling krijgen?

U ontvangt een nieuwe gift card (met het initiële bedrag dat met de gift card betaald is) als terugbetaling.

 

• Ik heb een oude fysieke gift card. Hoe kan ik die op de website gebruiken?

U kunt uw oude fysieke gift card niet op onze website gebruiken maar enkel in onze boetieks.

 

• Moet ik me op de website registreren om een gift card te bestellen?

U hebt geen account nodig om op een gift card te kopen. We vragen u enkel om de noodzakelijke gegevens voor de facturatie in te vullen.

 

• Hoe weet ik of de gift card na mijn aankoop bij de begunstigde is beland?

We sturen u een e-mail met de bevestiging van de bestelling en een e-mail met uw factuur.

 

• Ik geef liever een fysieke gift card als geschenk. Kan dat?

U kunt een fysieke gift card kopen in de boetieks van Petit Bateau.

 

• Er is geen boetiek in de buurt waar ik mijn gift card kan gebruiken. Kan ik de kaart op internet gebruiken?

U kunt uw gift card van Petit Bateau vanaf nu op internet en in de boetieks kopen en gebruiken.

 

• Ik zie niet waar ik de code moet ingeven om mijn gift card te gebruiken.

Wanneer u de producten uit uw winkelwagentje gaat betalen, kunt u bij de betaalmethode kiezen om uw gift card te gebruiken. Dat doet u door het nummer en de geheime code op de achterkant van uw fysieke gift card in te voeren of door dezelfde gegevens op de pdf van uw digitale gift card in te geven.

 

1.bis Ik heb een vraag over parfum

Hieronder vindt u alle voorwaarden die van toepassing zijn op onze cosmeticaproducten (uitgezonderd textiel).

OMRUILINGEN EN TERUGBETALINGEN

• Ik heb het flesje opengemaakt en geprobeerd, kan ik het toch omruilen of een terugbetaling ontvangen?

Eerst en vooral, proberen is kopen! We kunnen enkel een terugbetaling aanbieden als het product nog ongeopend en ongebruikt in zijn originele en gesloten verpakking zit. Elk geopend of gebruikt product kan helaas niet terugbetaald of teruggestuurd worden.  

• Hoe kan ik een product omruilen of laten terugbetalen als ik het in de winkel heb gekocht ?

Moeilijk is het niet!

Omruiling: U kunt uw product omruilen binnen 30 dagen vanaf de aankoopdatum en 45 dagen vanaf de aankoopdatum voor leden van The Big Family, op vertoon van de kassabon.

Omruilen: U kunt uw product binnen 30 dagen vanaf de aankoopdatum en 45 dagen vanaf de aankoopdatum voor leden van The Big Family laten omruilen, op vertoon van de kassabon.

Het cosmeticaproduct moet ongeopend en ongebruikt in zijn originele en gesloten verpakking worden teruggestuurd.

• Hoe kan ik een product omruilen of laten terugbetalen als ik het online heb gekocht?

In de winkel : U kunt uw producten omruilen of laten terugbetalen binnen 30 dagen vanaf de aankoopdatum en 45 dagen vanaf de aankoopdatum voor leden van The Big Family, op vertoon van de factuur in de dichtstbijzijnde winkel.

U kunt ook een terugbetaling ontvangen als u uw product via de post terugstuurt. Voordat u uw pakje terugstuurt, dient u uw retourzending online eerst aan te geven via het formulier. Voordat we overgaan tot een terugbetaling van een artikel dat via de post is verstuurd, moeten we het betreffende artikel eerst ontvangen EN gecontroleerd hebben.

Meer informatie over de online procedure vindt u hier

• Hoe kan ik mijn online gekocht cosmeticaproduct terugsturen?

U kunt uw product in de originele verpakking of in een andere verpakking naar ons opsturen. In beide gevallen met het cosmeticaproduct zeer goed beschermd zijn en mag het niet in het pakje bewegen.

• Kan ik mijn cosmeticaproduct omruilen voor een kledingstuk van Petit Bateau?

In de winkel: U bent (nog) van gedachten veranderd? Geen enkel probleem! U kunt uw product omruilen voor een kledingstuk, een accessoire of elk ander product van Petit Bateau. Zoals u ongetwijfeld al weet, mag het product niet gebruikt zijn en moet het pakje ongeopend en gesloten zijn.

Via de post: U wilt uw artikel terugsturen en omruilen voor een ander product?
Volg de onderstaande stappen:
1) U stuurt het product terug via het retourformulier dat in uw pakje zit en u krijgt uw geld terug (zelfde voorwaarden: ongebruikt product, gesloten verpakking).
2) Nadat de terugbetaling is uitgevoerd, kunt u op onze website alle gewenste Petit Bateau-producten kopen!

VERPAKKING EN BESCHERMING

• Hoe zal het product in het pakje verpakt worden?

Indien het cosmeticaproduct apart verzonden wordt, zorgen we ervoor dat het goed beschermd is en niet in het pakje beweegt.

Als uw bestelling ook kleding bevat, zorgen wij voor een extra bescherming om het cosmeticaproduct en de kleding niet te beschadigen.

BESCHADIGDE OF DEFECTE PRODUCTEN

• Het flesje/de verpakking van mijn product is beschadigd. Kan ik het toch omruilen of een terugbetaling ontvangen in de winkel en online?

We doen er alles aan om uw pakje in perfecte staat bij u te bezorgen maar we zijn helaas niet niet perfect. Als uw product beschadigd is of een productiefout heeft, hebt u verschillende mogelijkheden:

verzending per post : u kunt ervoor kiezen om een terugbetaling te ontvangen of om het artikel om te ruilen. Neem contact op met de klantendienst om uw situatie uit te leggen. U krijgt vervolgens een gratis retourbon om uw product terug te sturen! 

via de winkel : u kunt het product in de winkel enkel laten omruilen voor een gloednieuw cosmeticaproduct. We willen u er attent op maken dat het product in de winkel niet terugbetaald kan worden.

COMBINATIEVOORWAARDEN

Kan ik de aankoop van mijn cosmeticaproduct combineren met:
• Een getrouwheidskorting? Zeker en vast.
• Een verjaardagsaanbieding? Tuurlijk (en gelukkige verjaardag!)

Krijg ik getrouwheidspunten voor mijn aankoop?
Ja, u krijgt getrouwheidspunten voor de aankoop van uw cosmeticaproduct.

Kan ik om het even welke betaalmethode gebruiken om mijn aankoop te betalen (inclusief cadeaukaarten van Petit Bateau)?
Ja, dat kan.

Kan ik belastingvrij winkelen?
Ja, dat kan. Neem contact op met de winkel om meer te weten over belastingvrij winkelen.

2. Ik heb een vraag over de bestelling

 

• Hoe kan ik mijn bestelling online plaatsen?

 

Niets is eenvoudiger, volg de gids in een paar klikken! Om een bestelling te plaatsen op www.petit-bateau.be moet u:

1/ Uw keuze maken:

- Klik op het (de) product(en) van uw keuze

- Selecteer de gewenste maat

- Klik op "In winkelmandje"

Zodra het product is toegevoegd in uw winkelmandje, kunt u ofwel:

- Verder gaan met shoppen op de site door te klikken op "Ga verder met winkelen". Bij elk nieuw gekozen artikel moet u dus hetzelfde pad volgen (selecteer uw maat en voeg toe aan het winkelmandje).

- Voltooi uw bestelling door op de knop "Plaats mijn bestelling" te klikken.

 

2/ Valideer uw bestelling:

 

- Uzelf aanmelden:

o Is dit de eerste keer? Als u een nieuwe klant bent op www.petit-bateau.be, kunt u uw klantenaccount gewoon aanmaken nadat u op de knop "winkel mandje valideren" hebt geklikt.

o U heeft al een account? Dan kan u zich direct na het klikken op de "Plaats mijn bestelling" knop met uw supergeheime toegangscode identificeren: uw e-mailadres en uw wachtwoord.

- Klik op "Valideer winkelmandje".

- Kies uw leveringsmethode

- Kies uw betaalmethode

- Valideer uw bestelling door te klikken op de knop "Bevestig en ga door naar de betaling".

Het is gebeurd: slechts 5 werkdagen wachten tot het openen van uw pakket, joepie!

 

• Ik wil een artikel van mijn bestelling wijzigen of verwijderen, hoe doe ik dat?

 

Ai, het spijt ons, maar eenmaal gevalideerd, kan uw bestelling niet meer gewijzigd worden. U kunt dus geen artikelen meer wijzigen, verwijderen of toevoegen.

 

• Verdorie, ik heb een fout gemaakt in mijn leveringsadres, hoe kan ik het wijzigen zodat het op het juiste adres wordt afgeleverd?

 

Geen paniek! U kunt uw leveringsadres binnen het uur na uw betaling wijzigen. Om dit te doen, is niets eenvoudiger: ga naar uw internetaccount op www.petit-bateau.be. Vergeet niet om dit adres op uw internetaccount te wijzigen om ervoor te zorgen dat uw volgende bestellingen enkel in uw eigen brievenbus toekomen.

 

• Waar kan ik mijn bestelling volgen?

 

Nog in onze handen of in die van de postbode? Om de avonturen van uw pakje in real time te volgen, gaat u naar www.petit-bateau.be naar "Mijn account". Op het moment van uw bestelling kunt u er ook voor kiezen om op de hoogte te worden gebracht via sms bij verzending van uw pakje. Handig om in contact te blijven!

 

• Hoe annuleer ik mijn bestelling?

 

Van zodra uw bestelling is gevalideerd en betaald heeft u tot 1 uur om deze te annuleren. De knop "Ik wil mijn bestelling graag annuleren" is beschikbaar zolang het nog mogelijk is om te annuleren.
Na deze periode van 1 uur is het niet meer mogelijk om dit via de website te doen. 

 

• Hoe kan ik mijn factuur bekijken?

 

Niets is eenvoudiger! Uw factuur kan dag en nacht bekeken en gedownload worden op uw internetaccount, in de rubriek "Mijn bestellingen".

 

• Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat moet ik doen?

 

1, 2, 3, 4, 5 werkdagen zijn verstreken en u heeft uw pakket nog altijd niet ontvangen? U kunt de tracking van uw pakket controleren via uw internetaccount op petit-bateau.be. Als er een anomalie werd ontdekt in de tracering, kunt u ofwel contact opnemen met het postkantoor als uw pakket er nog steeds is, of onze klantenservice als het pakket al vertrokken is uit ons magazijn. In het algemeen, bewaart de Post een pakket gedurende 2 weken alvorens het naar ons terug te sturen.

 

• Ik heb mijn bestelling beschadigd ontvangen, wat moet ik doen?

 

Om zo snel mogelijk een oplossing te kunnen vinden, moet u een voorbehoud maken bij het postkantoor en onze klantendienst verwittigen op BE : +32 (0) 505 82 621. // NL : +31 20 241 6128

 

• Ik heb een promocode die niet werkt, wat kan ik doen?

 

Is uw code nog steeds geldig (einddatum) en is aan de voorwaarden van de aanbieding voldaan? Heeft u nagekeken of de artikelen gemarkeerd zijn met "blauwe stippen" waarop onze promotiecodes niet werken? Als uw promotiecode nog steeds niet werkt, kunt u contact opnemen met onze klantendienst op BE : +32 (0) 505 82 621. // NL : +31 20 241 6128

 

3. Ik heb een vraag over de levering

 

• Wanneer ontvang ik mijn bestelling? Wat zijn jullie levertijden?

 

1, 2, 3, 4 en 5: zodra uw bestelling gevalideerd en betaald is, leveren wij uw pakketje binnen een gemiddelde termijn van 5 werkdagen (behalve in het weekend en op feestdagen), ongeacht de gekozen leveringswijze. Opgelet, toptijd!

 

• Waar kan ik mijn pakket laten bezorgen?

 

- In een Petit Bateau boetiek: uw pakket wacht op u binnen 5 werkdagen na betaling van uw bestelling in uw favoriete Petit Bateau boetiek. Het is mogelijk dat sommige boetieks deze dienst niet hebben of dat deze tijdelijk onderbroken is. In dit geval wordt u deze niet aangeboden.

- Thuis: wij leveren uw pakket rechtstreeks bij u via Colissimo binnen 5 werkdagen vanaf de betaling van uw bestelling

 

• Wat zijn de leveringstarieven?

 

- Thuis : €4.95 in België en Nederland

- In de boetiek van Petit Bateau: gratis!

• Oh! Ik mis een artikel, mijn levering is niet conform: wat moet ik doen?

Komen uw artikelen niet overeen met de leveringsbon of uw bestelling? Ontbreekt u artikelen die zijn aangegeven op uw leveringsnota? Onze klantenservice staat te uwer beschikking via BE :+32 (0) 505 82 621 / NL : +31 20 241 6128 om snel een oplossing te vinden.

3bis. Click & Collect

 

• Wat is Click & & Collect ?

Click & Collect is een dienst die voorgesteld is door Petit Bateau in alle boetieks sinds 7 december. Klanten kunnen de producten online bestellen om ze vervolgens 2 uur na hun bestelling rechtstreeks in een van de boetieks op te halen.

• Welke winkels zijn beschikbaar voor & Collect ?

Alle winkels zijn beschikbaar voor Click & Collect. De Click & Collect-producten zijn beschikbaar in deze winkels, op voorwaarde dat het (de) gekozen product(en) in voorraad is (zijn).

Lijst van deelnemende winkels.

PLAATS EEN BESTELLING

• Hoe werkt Click & Collect bij Petit Bateau?

• Ik kies een product op de website en kies mijn maat.

• Ik kies ervoor om mijn artikel te reserveren in boetiek met gratis afhaling 2 uur na het plaatsen van mijn bestelling.

• Ik kies de optie 'afhalen in boetiek' Ik kies de boetiek van mijn keuze of de dichtstbijzijnde boetiek waar het product als beschikbaar is aangegeven.

•Van zodra de boetiek is geselecteerd wordt mijn product gedurende 15 minuten in mijn winkelmandje gereserveerd. Ik bevestig mijn winkelmandje.

• Ik kan dan mijn leveringsmethode bevestigen en de gegevens opgeven van de persoon die de bestelling in boetiek zal komen afhalen als ik daarvoor toestemming heb gegeven.

• Dan ga ik over tot de betaling van mijn bestelling. Ik bevestig en betaal.

• Ik wacht op de e-mail met de bevestiging dat mijn bestelling klaar is om te worden afgehaald in boetiek. Deze zal ook mijn factuur bevatten.

• Hoe weet ik of mijn artikel in aanmerking komt voor Click & Collect ?

Alle producten komen in aanmerking behalve web-exclusieve aanbiedingen, Supersolden en producten die niet voorradig zijn in boetiek. De website stelt de boetieks voor waar het product verkrijgbaar is.

• Kan ik een artikel in de winkel binnen 2 uur afhalen en de rest thuis laten bezorgen?

Ja, wanneer ik mijn bestelling plaats kan ik kiezen welke producten ik thuis wil laten bezorgen (selecteer toevoegen aan winkelmandje) en welke ik in de boetiek wil afhalen, die dan binnen de 2 uur beschikbaar zijn (selecteer reserveren in de boetiek).

BETALING

• Welke betaalmethode kan ik gebruiken bij Click & Collect?

Alle betaalmethoden die op de site worden aangeboden.

• Hoe weet ik of mijn bestelling is goedgekeurd?

Petit Bateau stuurt me per e-mail een bevestiging van de goedkeuring van mijn bestelling.

ONTVANGST

• Hoe weet ik of mijn bestelling in boetiek klaarligt?

Ik wacht op een e-mail en een sms van de gekozen boetiek waarin staat dat mijn bestelling klaar is om in de boetiek te worden afgehaald.

Pas dan kan ik (of de persoon die is aangewezen om de bestelling op te halen) naar de boetiek gaan met de bevestigingsmail of sms en mijn identiteitskaart.

• Zullen er in de boetiek speciale momenten zijn voor het afhalen?

Nee, er zijn geen specifieke uren voor het afhalen van mijn bestelling, ik kan komen tijdens de openingsuren van de boetiek. De openingstijden van onze boetieks vindt u hier.

• Ik heb een bestelling geplaatst en mijn boetiek is gesloten.

Als de bestelling wordt geplaatst op een dag waarop de geselecteerde boetiek gesloten is, is de voorbereidingstijd van 2 uur van toepassing wanneer de boetiek weer open gaat. Ik moet dan wachten op de bevestiging per sms dat mijn bestelling klaar ligt in boetiek, daarna kan ik naar de boetiek gaan om mijn bestelling af te halen.

• Wat moet ik meebrengen om mijn bestelling in boetiek af te halen?

Voor het afhalen van een weblevering in een boetiek moet ik mijn identiteitskaart en mijn bestelnummer op de bevestigingsmail en de sms meebrengen.

• Kan iemand mijn bestelling in boetiek voor mij ophalen?

Ja, de persoon die werd aangeduid, op voorwaarde dat dit duidelijk was aangegeven toen de bestelling werd geplaatst. Bij de keuze van de leveringsoptie geef ik de naam en het telefoonnummer op van de persoon die de bestelling voor mij zal afhalen.

• Hoe lang blijft mijn bestelling in boetiek?

Ik zal een herinnering ontvangen na 5, 10 en 15 dagen. De boetiek kan mijn aankopen tot 28 dagen na deze periode bewaren. Na deze periode zal ik worden terugbetaald.

ANNULATIE / RUILEN

• Kan ik mijn bestelling annuleren als ik van gedachten verander?

Eenmaal de bestelling werd goedgekeurd en betaald is het niet meer mogelijk om mijn Click & Collect bestelling op de website te annuleren.

• Hoe worden de ruilingen/terugbetalingen afgehandeld?

Moet ik naar dezelfde boetiek gaan?

Niet noodzakelijk, overal geldt hetzelfde retourbeleid voor webbestellingen. Voor meer informatie kan u deze pagina bekijken.

4. Ik heb een vraag over de betaling


• Met welke betaalmethoden kan ik winkelen op www.petit-bateau.be ?

- Uw geplaatste bestellingen op www.petit-bateau.be kunnen worden betaald met kredietkaart. U hebt de keuze tussen:


Als u betaalt voor uw aankopen met Visa of Mastercard, zal de bank die uw kredietkaart uitgeeft u om een identificatie vragen.

- Nu kunt uw aankopen ook betalen via als u een PayPal-rekening heeft.


• Is het veilig om online te betalen?

- U kunt met een gerust hart betalen! We hebben een systeem opgezet dat u een 100% veilige online betaling garandeert: de beveiliging met SSL (Secure Socket Layer) beschermt alle gegevens met betrekking tot betaalmiddelen. Uw bankgegevens worden dus nooit op het Petit Bateau IT-systeem ingegeven.

5. Ik heb een vraag over omruilen en terugzenden.


Terugzenden:


• Hoe retourneer ik mijn artikel of bestelling zodat ik wordt terugbetaald?

- Ik valideer mijn retourzending op mijn internet account op www.petit-bateau.be door de bestelling en het (de) betreffende artikel(en) te selecteren.

- In mijn verzendingspakket stop ik mijn ongedragen, ongewassen, niet gepersonaliseerde producten in hun originele verpakking. Ik voeg ook de leveringsbon of de factuur toe.

- Ik schrijf het onderstaande adres op mijn pakket en ik frankeer het (tegen het huidige tarief) :

Petit Bateau Galeries Louise

– retour internet –

Avenue de la Toison d’Or 50

1000 Bruxelles

Belgique


• Hoeveel tijd heb ik om een artikel terug te sturen?

Exact 30 dagen! U kunt het artikel of de artikelen waar u niet tevreden over bent terugsturen, binnen 30 dagen na ontvangst van uw bestelling. U krijgt uw geld teruggestort binnen 30 dagen na verzending van uw pakket.

• Zijn er kosten voor retourzendingen

Ja, de retourkosten zijn voor uw rekening.

• Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terugkrijg?

Exact 30 dagen! U krijgt uw geld terug binnen maximaal 30 dagen na terugzending van uw pakket. Wij zullen u terugbetalen via dezelfde betalingsmethode als deze die voor uw aankoop werd gebruikt.

• Kan ik het geld van mijn bestelling terugkrijgen in de winkel?

De terugbetaling van webartikelen in boetiek is nu mogelijk en wij betalen alles terug! Je hoeft je artikelen alleen maar binnen 30 dagen naar de boetiek te brengen of binnen 45 dagen als je lid bent van The Big Family. Zelfs de Super Sales artikelen en de web exclusieve items - Let op! Artikelen uit de zomer en winter sale zijn niet terugbetaalbaar (alleen ruilen is mogelijk). U moet ook de kassabon of de factuur laten zien. Oh ja! Nog een paar kleine details over de voorwaarden voor terugbetaling: gelabelde artikelen, ongewassen, ongedragen en in hun originele verpakking.

• Hoe kan ik een kledingstuk ruilen dat ik niet wil houden?

Is het niet uw ware liefde? U kunt dan natuurlijk het artikel of de artikelen die mijn ongedragen, ongewassen en niet gepersonaliseerd zijn in hun originele verpakking in uw dichtstbijzijnde Petit Bateau boetiek (of een Petit Bateau partner boetiek) ruilen met uw aankoopfactuur.

• Hoe lang kan ik een kledingstuk ruilen?

Exact 30 dagen! U kunt uw kleding gratis ruilen in uw dichtstbijzijnde Petit Bateau boetiek (of een Petit Bateau partner boetiek) binnen 30 dagen na ontvangst van uw bestelling.

6. Ik heb een vraag over mijn account


• Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe log ik in op mijn account?

We hebben alles voorzien en een paar klikken zijn genoeg om een nieuwe start te maken. Begin met het klikken op "Mijn account" bovenaan de site en vervolgens op "Wachtwoord vergeten". U kunt dan u w e-mailadres invoeren op een nieuwe pagina. Enkele minuten later ontvangt u een e-mail met een link om uw wachtwoord te resetten. Wij verontschuldigen ons op voorhand: dit kan even duren in drukke periodes (privéverkoop, solden, promoties).


• Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Er is niets eenvoudiger, neem contact op met onze klantendienst via het contactformulier op internet via www.petit-bateau.be. En hop, dan wordt uw account zo snel mogelijk verwijderd.

7. Ik heb een vraag over het getrouwheidsprogramma


• Hoe kan ik me inschrijven voor het getrouwheidsprogramma?

Om u bij onze trouwe klanten aan te sluiten, hoeft u enkel wat informatie in te vullen na een aankoop op www.petit-bateau.be of in uw favoriete Petit Bateau boetiek! Wij maken dan zo snel mogelijk uw account op "Petit Bateau en ik" aan vanaf we volgende zaken hebben:

- Naam,

- Voornaam,

- Postcode,

- E-mailadres OF mobiel telefoonnummer OF postadres.


• Hoe link ik mijn getrouwheidskaart aan mijn internetaccount?

Het enige wat u hoeft te doen is uw klantenkaartnummer te registreren op uw internetprofiel in de rubriek "Mijn account" van petit-bateau.be. Uw klantenkaartnummer staat op al uw kassatickets vermeld.

• Hoe verdien ik punten op mijn getrouwheidsaccount?

U verdient punten voor elke aankoop. € 1aankoop = 1 punt (24 maanden geldig) en 1 bestelling = 5 punten (op www.petit-bateau.be of in de boetiek van Petit Bateau). Al uw punten worden geregistreerd op uw getrouwheidsaccount en zijn 24 maanden geldig.

• Waar kan ik punten verzamelen op mijn klantenkaart?

In uw favoriete Petit Bateau boetiek of op www.petit-bateau.be : bij elke aankoop worden uw punten geregistreerd en opgeteld in uw getrouwheidsaccount. En als u naar Italië, Spanje, Duitsland, België, Nederland, Luxemburg, het Verenigd Koninkrijk en Oostenrijk reist, verdient u ook punten voor elke aankoop in de Petit Bateau boetiek daar.

• Hoe kan ik mijn getrouwheidspunten raadplegen?

Ga naar uw dichtstbijzijnde Petit Bateau boetiek en door uw voor- en achternaam aan ons team te geven, kunnen wij u vertellen hoeveel punten u heeft verzameld. Op www.petit-bateau.be kunt u het saldo van uw getrouwheidsaccount dag en nacht raadplegen in "Mijn account", in de rubriek "Mijn getrouwheidsvoordelen".

• Hoe kan ik mijn getrouwheidskorting gebruiken?

Bravo! U heeft een getrouwheidskorting van € 6, 12, 24 of 36? Dan kunt u genieten van uw korting bij uw volgende aankoop in uw favoriete Petit Bateau winkel of op www.petit-bateau.be binnen de limiet van de geldigheid van punten (24 maanden). Kleine opmerking: uw getrouwheidsvoordelen zijn alleen geldig in België en kunnen niet worden gebruikt tijdens lopende aanbiedingen en op artikelen zonder kortingen.

8. Ik zoek informatie over de Petit Bateau boetiek


• Hoe vindt u een Petit Bateau boetiek?

Bent u op zoek naar een Petit Bateau boetiek bij u in de buurt? Ze zijn allemaal binnen handbereik door te klikken op de pagina: https://stores.petit-bateau.com/nl/search. Selecteer een adres, een land of een postcode en abracadabra! Alle Petit Bateau boetieks verschijnen.

• In welke landen kan ik Petit Bateau kopen?

Petit Bateau reist graag de wereld rond en heeft winkels in 60 landen. U vindt de Petit Bateau boetiek bij u in de buurt door hier te klikken: https://stores.petit-bateau.com/nl/search.

9. Ik heb een vraag over mijn persoonlijke gegevens


• Welke rechten heb ik op mijn account en mijn persoonlijke gegevens bij Petit Bateau?

In overeenstemming met de Wet Bescherming Persoonsgegevens van 6 januari 1978 gewijzigd door de Wet Bescherming Persoonsgegevens van 20 juni 2018 en de bepalingen van het Algemeen Reglement Bescherming Persoonsgegevens van 27 april 2016, heeft u het recht op toegang, rectificatie, verzet, beperking van de verwerking, verwijdering en overdracht van uw gegevens die u aan Petit Bateau heeft verstrekt. U hebt ook het recht om richtlijnen te geven over het lot van uw persoonlijke gegevens na uw overlijden.


• Hoe kan ik mijn rechten op mijn persoonlijke gegevens uitoefenen?

Als u uw rechten wilt uitoefenen, kunt u een verzoek indienen door uw klantenkaartnummer, uw achternaam, voornaam, adres en een kopie aan beide zijden van uw identiteitsdocument toe te voegen:

- Via de post: Petit Bateau, Avenue de la Toison d’Or 50, 1000 Bruxelles, Belgique

- Via e-mail op het volgende adres: privacy@be.petitbateau.com.

• Ik wil geen Petit Bateau aanbiedingen meer ontvangen, hoe kan ik me uitschrijven?

Snif! Als u geen aanbiedingen meer van Petit Bateau wenst te ontvangen, kunt u ofwel op de link "uitschrijven" klikken op het einde van elke e-mail, of ons een briefje schrijven op bovenstaand adres. We hopen u op een dag weer terug te zien, tot snel!


Voor meer informatie: Op www.petit-bateau.be - onder de rubriek "Gegevensbeschermingsbeleid": www.petit-bateau.be/nl/privacybeleid/.